Transitant l’alimentació: un procomú

La cooperativa femProcomuns, amb la col·laboració de LaFundició i la comunalitat ubana @lafloridasaveina, organitzen  una sessió de treball oberta a entitats, organitzacions i persones interessades en l’alimentació com a procomú. A partir de l’experiència i el treball realitzat per diverses organitzacions s’explorarà com garantir el dret a una alimentació saludable a les perifèries urbanes, migrants, de classe popular i treballadora a través del Model de Sostenibilitat del Procomú.

Més enllà de garantir l’accés als productes agroecològics, es panteja la necessitat d’impulsar iniciatives que facin possible una vida digna per a totes les persones, així com el sosteniment de la vida en el seu conjunt. Parrint de la hipòtesi que per assolir aquest objectiu cal organitzar col·lectivament la producció, distribució i consum en el marc de l’economia social i altres economies no adreçades a l’acumulació, així com bastir circuits curts que sostinguin els agroecosistemes de proximitat.

Des de l’Etnogràfica participarem posant en comú els aprenentatges i observacions sorgides a partir del projecte Alimentació de Proximitat per a Tothom (APPAT) i presentant el quadern “Aliments de proximitat per a tothom”, un recull d’ingredients, coneixements populars, vincles identitaris i informació pràctica per a donar visibilitat i valor a la diversitat de maneres de menjar i d’entendre l’alimentació al nostre territori.

Aquesta  sessió tindrà lloc a l’Espai Pomezia (c. Pins, 10 L’Hospitalet-Metro La Florida) dimarts 13 de setembre, de 17h a 20h

La sessió, impulsada des del Grup d’Activitat Cooperativitzada (GAC) Transitant, forma part d’un cicle de sessions per treballar col·lectivament reptes relatius a àmbits clau de l’economia: l’energia, el territori, l’aigua, l’alimentació, la salut, les cures, cultura, habitatge, mobilitat…, des del punt de vista de la producció, el proveïment i els impactes ambientals, amb una mirada procomú (guiada pel Model de sostenibilitat però amb voluntat d’aprendre i incorporar aspectes d’altres models i artefactes) i amb la participació d’actors diversos, de Catalunya i d’arreu.

Hi participaran @suculentalh, @kerasbuti, @ecocentral.cat, @super_coopera, #Alterbanc i l’@l_etnografica

Davant la crisi ecosocial ens organitzem per produir, distribuir i proveir-nos d’aliments d’una altra manera, respectuosa amb el medi i amb la vida.

 

El projecte APPAT compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la Fundació La Caixa.

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.